Obama lovar en träff med Bieber

                 Efter om en blomkrans torsdagen vid World Trade Center på nedre Manhattan, berättade president Barack Obama att har pratat med flera personer som förlorat familjemedlemmar i 9/11 attackerna.
Bland dem var 14-åriga Payton Hall, som skrivit presidenten ett brev om sin pappa, Glen James Wall som dödades i Trade Center attackerna. Varje dag, ger Vita huset's personal 10 brev till presidenten från allmänheten att läsa om en mängd olika ämnen, och i måndags var Payton's med.
Vita huset bjöd in Payton att delta - hennes mamma hade ingen aning om att dottern hade skrivit brevet. Hon gick tillsammans med sin mor, syster Diane, Avery och en vän, Madison Robertson, som också förlorat sin far den dagen. Alla fyra stod bakom Obama under ett ögonblick av tystnad.
I sitt brev sa Payton att hon skrev om "hela dagen (den 11 september 2001) och hur jag föreställde mig att det hände och hur det är att ha att leva utan en far."
Men när hon träffade presidenten, sa Payton att hon och presidenten talade om en annan aspekt av brevet: hur hon ursprungligen hade skrivit det för sångaren Justin Bieber, i hopp om att träffa honom. Hon hade bestämt sig att se över det och skicka det till Vita huset, även om hennes syster retade henne att presidenten aldrig skulle läsa det.
I sitt brev förklarade Payton: "Jag skrev till Obama om hur Justin Bieber inspirerade mig att berätta min historia."
Presidenten erbjöd komfort, men ännu bättre - han lovade att dra några strängar och se till att hon får träffa Bieber nästa gång han är i närheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0